معرفی شهر ورونا در ایتالیا؛ پایتخت عشق در جهان

شهر ورونا در ایتالیا, مکان های دیدنی ورونا, قلعه ویکو در ورونا

ورونا به پایتخت عشق در جهان معروف است

 

ورونا ایتالیا، پایتخت عشق جهان و زادگاه رومئو و ژولیت!

مطمئنا تا به حال نام رومئو و ژولیت را شنیده اید. از داستان عاشقی آن ها با خبر هستید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با ورونا ، محل زندگی رومئو و ژولیت آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

ورونا کجاست؟

ورونا شهری در شمال ایتالیا است. یکی از منطقه های گردشگری ایتالیا، ورونا محسوب می شود. ورونا به پایتخت عشق در جهان معروف است و اکثر مردم زمانی که نام ورونا را می شنوند به یاد رومئو و ژولیت می افتند. هرچند شهر ورونا مانند ونیز، روم و …  معروفیت زیادی ندارد اما کسانی که داستان عاشقی رومئو و ژولیتِ شکسپیر را خوانده باشند با این شهر آشنا هستند. افرادی که به دنبال معماری ، هنر و شهرت ادبی می‌گردند ورونا پیشنهاد خوبی برای آن ها است.

 

شهر ورونا, ورونا کجاست, آب و هوای شهر ورونا

ورونا شهری در شمال ایتالیا است

 

جاذبه های گردشگری ورونا

ورونا علاوه بر خانه ی رومئو و ژولیت جاذبه های گردشگری دیگری هم دارد که در ادامه برای شما بیان می کنیم.

 

خانه ژولیت 

 شکسپیر در داستان خود از شخصیت‌های خیالی رومئو و ژولیت استفاده می‌کند. اما وجود یک خانه با بالکن و مجسمه برنز ژولیت در حیاط آن توجه علاقه مندان و عشاق این داستان را به خود جلب می کند. اگر چه خانه ی رومئو هم در نزدیکی خانه ژولیت قرار دارد اما به اندازه خانه ژولیت مورد توجه قرار نگرفته است. نسبت دادن لقب شهر عشق یا پایتخت عشق جهان از وجود خانه ژولیت نشأت گرفته است.

 

قلعه ویکو

در سال ۱۳۵۴ میلادی اسکالیجری ها برای در امان ماندن از خطر حمله و شورش ، دستور ساخت قلعه ویکو را دارند تا در این مواقع از آن استفاده کنند. این قلعه دارای چند برج اصلی است که چشم انداز بی نظیری دارد. پل ها ، تپه های اطراف قلعه ، چشم انداز شهر و … از برج های اصلی کاملا مشخص بوده و در دسترس هستند.

 

عمارت اسکالیجری برای زندگی اربابان در سمت چپ و حیاط اصلی و زمین رژه در سمت راست آن قرار دارد. امروزه داخل این قلعه به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفته است و نقاشی ها و مجسمه هایی از تینتورتو و بیزانو داخل این موزه نگهداری می شود. معمار معروف ایتالیایی کارلو اسکارپا با مهارت بالای خود توانست دیزاین داخلی این قلعه را بازسازی کند تا به فضای تاریخی و یکپارچگی آن خدشه ای وارد نشود.

 

ورونا, ورونا در ایتالیا, شهر ورونا

کلیسای سن زنو یکی از مکان های دیدنی ورونا است

 

کلیسای سن زنو

به گفته برخی ، این کلیسا افسانه‌  دارد و می‌گویند در سال ۵۸۹ رود آدیجه طغیان می‌کند و آب به طرف کلیسا می آید . در آخر آب جلوی درب ورودی که محل دفن هشتمین اسقف ورونا به اسم سنت زنو متوقف می‌شود و از آن پس نام کلیسا را ، کلیسای سن زنو می‌گذارند .از بهترین نمونه‌های معماری با سبک رومانسک در ایتالیا کلیسای سن زنو است . اگر شما به این شهر سفر کردید حتماً از کلیسای سن زنو که متعلق به قرن ۱۲ میلادی است دیدن کنید و از آن لذت ببرید.

 

کلیسای جامع ورونا

این کلیسا نیز همانند کلیسای سن زنو با معماری سبک رومانیک در قرن ۱۲ میلادی ساخته شده است. برای دیدن مقبره آگاتا تابلوی و تابلوی عروج مریم مقدس شاهکار تیسین ، باید به این کلیسا بروید . همچنین بر روی درب  ورودی اصلی تندیس های دلیران پادشاه الیور و رولاند قرار دارد.

 

شهر ورونا در ایتالیا, مکان های دیدنی ورونا, قلعه ویکو در ورونا

کلیسای جامع ورونا

 

کلیسا سنت آناستازیا 

در اواخر قرن ۱۳ میلادی بنا شده است. در مرکز شهر ورونا در یک میدان کوچک واقع شده است. سنگی که بر روی درگاه کلیسا قرار دارد سبک زندگی سنت پیتر را به صورت حکاکی درخود جای داده است.

 

باغ و کاخ جوستی

حتما در طول سفر خود از این باغ دیدن کنید ، زیرا خالی از لطف نخواهد بود. قدمت این باغ و کاخ مربوط به قرن ۱۶ میلادی است. در نگاه اول کاخ دیده می شود ، و بعد  برای رسیدن به باغچه های پر از گل مجسمه ها و باغ مارپیچ باید از کاخ عبور کرد و به پشت آن رفت تا این باغ زیبا را دید. باغ جوستی یکی از بهترین باغ های دوره رنسانس در ایتالیا است که مسیر دیگر آن منتهی به یک باغ  کوچکتر است و دورنمای شهر که با درخت های سرو قدیمی زیبایی دو چندانی دارد دیده می‌شود.

 

مقبره خانواده اسکالیجر 

قرن ۱۳ و ۱۴ میلادی زمانی که خاندان اسکالیجر بر ورونا حکومت می‌کردند ، کلیسای سانتا ماریا آنتیکار را تبدیل به کلیسای خانوادگی خاندان خود کردند. اکنون کسی به کلیسا توجه نمی‌کند ، بلکه مقبره فرمانروایان همه توجه ها را به خود جلب کرده است. مقبره هایی که بالای آنها تندیسی از فرمانروایان به طور کاملاً زره پوش قرار گرفته است. تابوت و نسخه ی کپی مجسمه سوار بر اسب که بالای درب ورودی کلیسا است باعث توجه گردشگران می‌شود.

 

 خانه ی رومئو و ژولیت در ورونا, ورونا, ورونا در ایتالیا

قلعه ویکو در ورونا به عنوان موزه استفاده می شود

 

میدان سینیوری 

 بناها و کاخ های بسیاری اطراف این میدان قرار دارد که با یک گذرگاه طاق دار به هم متصل می شوند. دانته شاعر معروف ایتالیایی بعد از اخراج از فلورانس  ، ورونا را برای زندگی انتخاب کرد. مجسمه دانته در وسط میدان سینیوری قرار دارد. بنای لوجا دل کنسیلیو یکی از بهترین بناهایی است که به سبک رنسانس در ایتالیا ساخته شده و در قسمت شمالی میدان سینیوری قرار دارد. بر روی سقف این بنا مجسمه های شهروندان معروف ورونا وجود دارد.

 

میدان اربه 

 بناهای معروفی در این میدان واقع شده است مانند خانه ماتزانتی ، برج لامبرتی و مجسمه‌هایی از خدایان یونانی چون آپولو، ژوپیتر و ونوس تزئین شده اند. همچنین مجسمه مریم مقدس ورونا درشمال این میدان قرار دارد و با یک فواره که متعلق به سال ۱۳۶۸ است در بر گرفته شده است. یکی از تماشایی ترین و سرزنده ترین میدان‌ها در ایتالیا ، میدان اربه است که از بناهای تاریخی و چتر های سایبان احاطه شده است. سرزندگی میدان شاید به دلیل تبدیل شدن آن در روزهای شنبه و یکشنبه به بازار سبزیجات و میوه های رنگارنگ باشد.

 

شهر ورونا در ایتالیا, مکان های دیدنی ورونا, قلعه ویکو در ورونا

آمفی تئاتر رومی در ورونا یکی از بهترین بناهای تاریخی محسوب می‌شود

 

آمفی تئاتر رومی 

 آرِنا یا تماشاخانه ورونا نام دیگر این مکان است .آرنا در میدان بِرا قرار دارد و قدمت آن مربوط به قرن اول میلادی است و برای برگزاری مبارزات گلادیاتور ها استفاده می گردیده است. امروزه این مکان به محل برگزاری کنسرت ها و جشنواره های موسیقی تبدیل شده است اما ساختار اصلی خود را از دست نداده ، و یکی از بهترین بناهای تاریخی محسوب می‌شود که ساختار اصلی خود را تاکنون حفظ کرده است. یکی دیگر از نمادهای ویژه شهر ورونا علاوه بر خانه ژولیت ، آمفی تئاتر رومی یا آرنا است.

 

آب و هوای شهر ورونا

شهر ورونا در زمستان بسیار سرد و در تابستان بسیار گرم و مرطوب است شما برای سفر و بازدید از شهر ورونا باید آب و هوا را در نظر بگیرید تا دچار مشکل نشوید.

نکته هایی که برای رفتن به ورونا باید به آن ها توجه داشته باشید :

1. از همه ی مدارک خود کپی داشته باشید و تنها به عکس آن در گوشی خود اکتفا نکنید.

 

2. هتل ها با هم متفاوت هستند. قبل از رفتن به سفر در مورد هتل ها و خدمات آن ها تحقیق کنید.

 

3. بیمه مسافرتی از موارد ضروری سفر های خارجی است. پس حتما قبل از مسافرت خود و خانواده را بیمه سفر کنید.

 

4. شرایط آب و هوایی را در نظر داشته باشید و مناسب آن لباس مناسب با خود ببرید.

 

گردآوری:بخش گردشگری بیتوته 

 

خواندن
پارک کارالی اوغلو یکی از بهترین و پرطرفدارترین پارک های آنتالیا

مطلب پیشنهادی

ماجراجویی در جهان فیلم در موشن گیت دبی

مجموعه: مکانهای تفریحی جهان پارک موضوعی موشن گیت دبی   سفری به دنیای هالیوود در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *