پیام عون به امیر کویت در رابطه با بحران لبنان و کشورهای حاشیه خلیج فارس

[ad_1]

وزیر خارجه کویت که برای شرکت در نشست مشورتی وزرای خارجه کشورهای عربی به لبنان سفر کرده است، با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، وزرای خارجه دو کشور کویت و لبنان روز شنبه ضمن دیدار با یکدیگر در کویت درباره “تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، مهمترین پرونده‌ها و موضوعاتی که قرار است روز یکشنبه در نشست مشورتی وزرای خارجه کشورهای عربی مورد بررسی قرار بگیرد و همچنین راه‌های توسعه روابط دوجانبه برای دستیابی به منافع مشترک و تقویت اقدامات مشترک عربی”، بحث و تبادل نظر کردند.

شبکه ال‌بی‌سی گزارش داد که وزیر امور خارجه لبنان پاسخ‌های لبنان به پیشنهادات کویت برای حل بحران بین لبنان و کشورهای عربی عضو شورای همکاری و واکنش‌ها و پیام میشل عون رئیس‌جمهور لبنان به امیر کویت را به همتای کویتی خود تحویل داد.

جزئیات درباره محتوای این پیام منتشر نشده است، اما پیشتر منابع لبنانی اعلام کرده بودند که «دولت لبنان در پیام خود به کشورهای حوزه خلیج فارس تأکید کرد که لبنان نقطه شروعی برای اقداماتی نخواهد بود که کشورهای عربی را تحت تأثیر قرار دهد».

فردا دومین نشست مشورتی وزرای خارجه کشورهای عربی به میزبانی کشور کویت به عنوان رئیس فعلی اتحادیه عرب برگزار می‌شود. این نشست یک جلسه مشورتی غیررسمی وزرای خارجه کشورهای عربی است که هیچ تصمیمی در آن گرفته نخواهد شد، بلکه موضوعاتی را که هر کشوری مایل به گفت‌وگو است، بدون الزام به دستور کار، در چارچوب تقویت رایزنی‌ها و هماهنگی وزرای خارجه کشورهای عربی مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

خواندن
سفیر عربستان با توافق ریاض و پاریس به لبنان بازگشت

انتهای پیام

[ad_2]
مهمترین خبرهای روز

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی میانه (6)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *